# Výzkum médií, analýza mediálních obsahů
# Mediální poradenství, mediální školení
- Analýzy mediálního pokrytí vybraných témat a události. Rozsah a podobu analýzy vždy připravujeme na míru dle individuálních požadavků zadavatele
- Odborná posouzení analytických postupů a metodik hodnocení mediálních kampaní
- Máme zkušenosti se všemi typy analýz mediálních obsahů, kvantitativního i kvalitativního charakteru.
- Zaměřujeme se na expertní analýzy produkce a právních aspektů fungování médií veřejné služby.
- Dlouhodobě se věnujeme analýzám zpravodajských médií v předvolebních obdobích, analýzám politických kampaní a politického zpravodajství.
- Centrum pro mediální studia (CEMES) je součástí Institutu komunikačních studií a žurnalistiky na FSV UK. Bylo zřízeno v roce 1996, je tedy nejstarším českým univerzitním pracovištěm věnujícím se výzkumu médií a komunikace.
- Hlavní část činnosti CEMES představuje analytická a expertní činnost zaměřená na jednotlivé aspekty fungování současných českých médií, zvláště na analýzy významných společenských a politických témat a událostí a jejich reflexe či konstrukce v masových médiích.
- Analytický tým CEMES má zkušenosti se všemi typy mediálních analýz: jednorázovými i kontinuálními, kvantitativními i kvalitativními přístupy k mediální produkci, obsahům, publikům i účinkům. Typicky CEMES zpracovává obsahové analýzy pro potřeby regulačních orgánů, samotných médií i dalších partnerů z občanské i komerční sféry.
- Vítáme spolupráci s různými partnery z komerčního i nekomerčního sektoru. Máme zkušenosti především se spoluprácí s médii veřejné služby, veřejnými a státními institucemi a neziskovým sektorem.
- 2017, Analýza vysílání České televize a Českého rozhlasu před krajskými a senátními volbami 2016 (Zadavatel: Rada pro rozhlasové a televizní vysílání)
- 2013, Analýza předvolebního vysílání Českého rozhlasu v období před krajskými a senátními volbami konanými v říjnu 2012, (Zadavatel: Rada Českého rozhlasu)
- 2011, Stav mediální gramotnosti v ČR (Zadavatel: Rada pro rozhlasové a televizní vysílání)
- 2008, Koncepce klasifikace audiovizuálních produktů podle věkových skupin (Zadavatel: Ministerstvo kultury ČR)
Kontaktujte CPPT UK
Web: www.cppt.cuni.cz/
Mail: transfer@cuni.cz
Tel.: +420 224 491 255
PhDr. Irena Prázová, Ph.D.
Fakulta sociálních věd UK
Web: www.fsv.cuni.cz
Centrum pro přenos poznatků a technologií, Univerzita Karlova
Web: www.cppt.cuni.cz/
Mail:
Tel.: +420 224 491 255
Adresa kanceláře:
Petrská 1180/3
110 00 Praha 1
Korespondenční adresa:
Ovocný trh 560/5
116 36 Praha 1