Zavádění výukových materiálů v matematice ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** # Matematika # Výuka matematiky # Výukové materiály ****************************************************************************************** * Co nabízíme ****************************************************************************************** - Tvorba a zavádění výukových materiálů - Testování výukových materiálů - Tvorba metodik užívání výukových materiálů - Školení učitelů, a to nejen v oblasti zavádění nových postupů a technologií ****************************************************************************************** * Co umíme ****************************************************************************************** - Katedra matematiky a didaktiky matematiky se dlouhodobě věnuje otázkám spojeným s výukou zaváděním nových technologií a přístupů do vyučování. Její pracovníci mají dostatek zkušen řešených jak na národní, tak i mezinárodní úrovni. ****************************************************************************************** * Spolupráce ****************************************************************************************** Katedra matematiky a didaktiky matematiky spolupracuje s řadou vědeckých institucí v ČR (n univerzitami připravujícími učitele) i v zahraničí (např. Université Bordeaux Segalen, Fra of Durham, Velká Británie). Její pracovníci také v rámci sítě fakultních škol spolupracují typů škol. Díky vědeckému a didaktickému zázemí na Pedagogické fakultě UK a bohaté spolupr partnerů v České republice i v zahraničí můžeme nabídnout zkušenosti ověřené celou řadou p ****************************************************************************************** * Výstupy ****************************************************************************************** - DLOUHÁ, Jana, BRANIŠ, Martin, DLOUHÝ, Jiří et al. Metodika tvorby textů v otevřeném inte pro vysokoškolské vzdělávání formou e-learningu. Praha: Centrum pro otázky životního prost Karlovy v Praze, 2010.(Certifikovaná metodika). - HEJNÝ, Milan. Vyučování matematice orientované na budování schémat: aritmetika 1. stupně Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2014. 230 s. - HEJNÝ, Milan – JIROTKOVÁ, Darina. Úlohy pro rozvoj matematické gramotnosti. Utváření kom základě zjištění výzkumu PISA 2009. 1 vyd. Praha: Česká školní inspekce, 2012. 1. 108 s. - HEJNÝ, Milan – KUŘINA, František. Dítě, škola a matematika: konstruktivistické přístupy Praha: Portál, s. r. o., 2009. Pedagogická praxe. 240 s. - JANČAŘÍK, Antonín. Hry v matematice. 1 vyd. Praha: UK v Praze, Pedagogická fakulta, 2007 - JANČAŘÍK, Antonín. Vybrané teorie učeni a jejich projekce do využívání ICT ve výuce mate v Praze, Pedagogická fakulta, 2013. 188 s. - JANČAŘÍK, Antonín – HOŠPESOVÁ, Alena – DVOŘÁK, Petr. Využit? programu MS Excel v práci u matematiky. 1 vyd. Praha: UK v Praze, Pedagogická fakulta, 2007. 59 s. - JIROTKOVÁ, Darina. Cesty ke zkvalitňování výuky geometrie. 1 vyd. Praha: Univerzita Karl 2010. neuveden. 330 s. - KASLOVÁ, Michaela. Předmatematické činnosti v předškolním vzdělávání. 1 vyd. Praha: Nakl Josef Raabe, s. r. o., 2010. RAABE nahlížet-nacházet. 206 s. - KVASZ, Ladislav. Jazyk matematiky, jeho zmeny a didaktika matematiky. Pokroky matematiky astronomie, 2013, 58(4), 315–325. - MANDÍKOVÁ, Dana – HOUFKOVÁ, Jitka – HEJNÝ, Milan. Matematické a přírodovědné úlohy pro p základního vzdělávání. Náměty na rozvoj kompetencí žáků na základě zjištění výzkumu TIMSS Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání, 2011. 116 s. - MANDÍKOVÁ, Dana – HOUFKOVÁ, Jitka – HEJNÝ, Milan. Čtenářské, matematické a přírodovědné stupeň základního vzdělávání.: Náměty na rozvoj kompetencí žáků na základě zjištění šetřen 2011. 1 vyd. Praha: Česká školní inspekce, 2013. 126 s. - MORAOVÁ, Hana – NOVOTNÁ, Jarmila – FAVILLI, Franco. Výuka matematiky v kulturně heteroge učitelé opravdu potřebují?. e-Pedagogium [on-line], 2015, 2015(1), 34–44. - NOVOTNÁ, Jarmila. Chyby, překážky a výuka matematiky. 1 vyd. Praha: Univerzita Karlova v Pedagogická fakulta, 2014. 51 s. - RENDL, Miroslav – VONDROVÁ, Naďa. Kritická místa v matematice u českých žáků na základě TIMSS 2007. Pedagogická orientace, 2014, 24(1), 22–57. - STEHLÍKOVÁ, Naďa. Interpretace některých didakticko-matematických jevů u studentů učitel matematiky. Pedagogika, 2010, 60(3–4), 303–313. - VONDROVÁ, Naďa. Úvod do didaktiky matematiky. 1 vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, fakulta, 2014. Neuveden. 64 s. - VONDROVÁ, Naďa. Různé přístupy k výuce vět o shodných trojúhelnících. Učitel matematiky, 107–116. - VONDROVÁ, Naďa – ULRYCHOVÁ, Michaela. Žákovské konstrukce poznatků v matematice. Scienti 2011, 2(2), 39–58. ****************************************************************************************** * Zajímá vás tato expertíza? ****************************************************************************************** Kontaktujte CPPT UK Web: www.cppt.cuni.cz/ [ URL "https://cppt.cuni.cz/"] Mail: transfer@cuni.cz [ URL "mailto:transfer@cuni.cz"] Tel.: +420 224 491 255 *========================================================================================= * Naši experti a jejich pracoviště *========================================================================================= doc. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D. Pedagogická fakulta UK Web: www.pedf.cuni.cz [ URL "http://www.ff.cuni.cz"] ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** # Mathematics # Mathematics Education # Teaching Materials *========================================================================================= * *=========================================================================================