Katedra andragogiky a managementu vzdělávání ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** ****************************************************************************************** * Co nabízíme ****************************************************************************************** - Studium v bakalářském a magisterském studijním programu - Konzultace v oblasti vzdělávání dospělých a distančního vzdělávání - Univerzitu třetího věku (U3V) – semestrální kurz s názvem Aktivní a zdravý život ve vyšš - MBA studium – participace na MBA studiu s LIGS University (Zaměření Management vzděláván Management školy); více informací: wwwligsuniversity.cz/cs/mba-ve-spolupraci-s-univerzitou "http://wwwligsuniversity.cz/cs/mba-ve-spolupraci-s-univerzitou-karlovou"] *========================================================================================= * Další vzdělávání pedagogických pracovníků *========================================================================================= - Akreditované studium MŠMT ke splnění kvalifikačních předpokladů (Učitelství všeobecně vz předmětů SŠ a 2. stupně ZŠ; Učitelství uměleckých odborných předmětů v ZUŠ, SOŠ a konzerva - Studium k prohlubování odborné kvalifikace – aktuální nabídka kurzů viz kamv.pedf.cuni.c Management školy – marketingové řízení, Management školy – time management, Prevence syndr učitele, Pedagogická diagnostika pro učitele, zaměření na IT ve školách, na motivaci a roz školství, na profesní únavu hlasu a další) ****************************************************************************************** * Co umíme ****************************************************************************************** - Analyzovat problematiku a vybrané aspekty vzdělávání dospělých - Realizovat kvalitativní a kvantitativní výzkum v oblasti vzdělávání dospělých - Poskytovat poradenství v oblasti dalšího vzdělávání a rozvoje pedagogických pracovníků - Management vzdělávacích institucí - Vytvářet prostředí pro přípravu kvalifikovaných odborníků působících v oblasti vzděláván počátečního a dalšího vzdělávání a jeho managementu - Provádět výzkumné aktivity v oblasti vzdělávání dospělých, trhu práce, uplatnění absolve - Organizovat odborné konference a workshopy, apod. ****************************************************************************************** * Výzkumné zaměření a poslání ****************************************************************************************** - Dlouhodobé výzkumné aktivity v oblasti vzdělávání dospělých, celoživotního učení, trhu p absolventů na trhu práce, people managementu – strategického přístupu k řízení a rozvoji p vzdělávacích organizací apod. - Posláním katedry je vytvářet teoretický základ pro rozvoj dovedností a kompetencí nezbyt relevantních profesí. Vycházíme z aktuálního stavu andragogického vědeckého poznání, výzku uplatňujeme aplikace v různých sociálně-ekonomických kontextech. ****************************************************************************************** * Vědecké projekty, řešené projekty ****************************************************************************************** - Projekt Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy s názvem Progres Q 17 (2017–2021): Přípra učitelská profese v kontextu vědy a výzkumu. Dílčí výzkumný záměr s názvem Rozvoj didaktik v oblasti vzdělávání dospělých a seniorů - GAČR – řešené výzkumné projekty (2016–2018 Grantová agentura České republiky, projekt: „ – fakta, analýzy, diagnostika“, registrační číslo projektu: 16–17708S; 2013– 2015 Grantová republiky; projekt: „Integrace dětí cizinců do systému českých základních škol“ (registrač číslo projektu: 13–32373S - OP VVV: 2018–2020 Projekt: „Zvýšení kvality vzdělávání na UK a jeho relevance pro potřeb práce“, dílčí projekt „Podpora rozvoje oborově dodaktickcýh magisterských studijních progr CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002362 - OPPA: 2013–2015 Projekt: „Podpora vzdělávání studentů středníchškol v přírodovědeckých p matematice“ – CZ.2.17/3.1.00/36215 financovaný v rámci Operačního programu Praha – Adaptab ****************************************************************************************** * Publikace ****************************************************************************************** - KURSCH, M., VETEŠKA, J. Application of New Methods to Efficiently Identify Talented Adul Framework of (Large) Companies. In: Soliman, K. S. (ed.) Vision 2020: Innovation Managemen Sustainability, and Competitive Economic Growth. Proceedings of the 28th International Bus Information Management Association Conference, Spain, 2017, pp. 4486–4498. ISBN 978-0-9860 - PAULOVČÁKOVÁ, L. Vzdělávání a rozvoj manažerů v kontextu manažerských kompetencí, s. 49– J. (ed.) Vzdělávání dospělých 2017 – v době rezonujících společenských změn = Adult Educat times of resonant social changes: proceedings of the 7th International Adult Education Con December 2017 Prague. Praha: Česká andragogická společnost, 2018. 300 s. ISBN 978-80-90689 - PAULOVČÁKOVÁ, L. a J. VETEŠKA. Kvalifikace a kompetence v kontextu dalšího profesního vz VETEŠKA, J. a kol. Kompetence studentů a absolventů škol – teoretická východiska a příklad Praha: Česká andragogická společnost, 2017, s. 41–68. ISBN 978-80-906894-0-4. - PAVLOV, I. Učiteĺská andragogika. Prešov: Prešovská univerzita, 2017. 204 s. ISBN 978-80 - PRŮCHA, J. a VETEŠKA, J. Andragogický slovník. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada P 320 s. ISBN 978-80-247-4748-4. - TROJAN, V. Pedagogický proces a jeho řízení. Praha: Wolters Kluwer, 2014. 92 s. ISBN 978 - TROJANOVÁ, I. Vedení lidí ve školách a školských zařízeních. Praha: Wolters Kluwer, 2014 978-80-7478-656-3. - TURECKIOVÁ, M. Klíčové kompetence manažerů vzdělávání. In: MALACH, J., ČERVENKOVÁ, I., C Pokroky v hodnocení klíčových kompetencí. Ostrava: Ostravská univerzita, 2016, s. 94–104. 866–3. - TURECKIOVÁ M. Educational Management and Educational Needs of Teaching Staff. In: ROTSCH ČERMÁKOVÁ, K., Proceedings of the 26th and the 27th International Academic Conference (Ist Prague). Prague: International Institute of Social and Economic Sciences (IISES), 2016, s. 978-80-87927-29-8. - VETEŠKA, J. (ed.) Vzdělávání dospělých 2017 – v době rezonujících společenských změn = A 2017 – in times of resonant social changes: proceedings of the 7th International Adult Edu Conference, 11–12th December 2017 Prague. Praha: Česká andragogická společnost, 2018. 300 978-80-906894-2-8. - VETEŠKA, J. Gerontagogika: psychologicko-andragogická specifika edukace a aktivizace sen rozš. vyd. Praha: Česká andragogická společnost, 2017. 176 s. ISBN 978-80-905460-7-3. - VETEŠKA, J. Přehled andragogiky: úvod do studia učení se a vzdělávání dospělých. Praha: s. ISBN 978-80-262-1026-9. - VETEŠKA, J. a L. PAULOVČÁKOVÁ. Management and Marketing of Educational Institutions. Kar 2018. 88 p. ISBN 978-3-945862-24-7. ****************************************************************************************** * Zajímá vás tato expertíza? ****************************************************************************************** Kontaktujte CPPT UK Web: www.cppt.cuni.cz/ [ URL "https://cppt.cuni.cz/"] Mail: transfer(zavinac)cuni.cz [ MAIL "transfer(zavinac)cuni.cz"] Tel.: +420 224 491 255 *========================================================================================= * Naši experti a jejich pracoviště: *========================================================================================= doc. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA Pedagogická fakulta UK Web: www.pedf.cuni.cz [ URL "http://www.pedf.cuni.cz"]