Centrum pro studium kulturně historického dědictví ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** # Kulturní dědictví # Edukace # Interpretace ****************************************************************************************** * Co nabízíme ****************************************************************************************** - Přednášky pro studenty a začínající učitele v oblasti edukace a interpretace kulturního - Kurzy dalšího vzdělávání učitelů - Letní školy památkové edukce - Spolupráci se všemi subjekty, které se zabývají studiem, ochranou a prezentací kulturníh dědictví - Vytváření sítě institucí i jednotlivců, kteří se podílejí na studiu, ochraně a prezentac dědictví v České republice i v zahraničí ****************************************************************************************** * Co umíme ****************************************************************************************** - Vzdělávání v oblasti edukace a interpretace kulturního dědictví, - Vědecký výzkum v oblasti výchovy ke vztahu ke kulturně historickému dědictví a edukace v - Rozvíjení tématu „výchovy ke vztahu ke kulturně historickému dědictví“ na mezioborové a ****************************************************************************************** * Výzkumné zaměření a poslání ****************************************************************************************** Centrum pro studium kulturně historického dědictví si klade za cíl prohlubovat vzdělávání „výchovy ke vztahu ke kulturně historickému dědictví“. V tomto směru chce přispět ke zkval přípravy učitelů, a to jak v rámci didaktiky dějepisu, tak i prostřednictvím dalšího vzděl Má zájem na spolupráci se všemi subjekty, které se zabývají studiem, ochranou a prezentací dědictví, stejně jako na vytváření sítí institucí i jednotlivců, kteří se podílejí na stud prezentaci kulturního dědictví v ČR i v zahraničí. ****************************************************************************************** * Řešené projekty ****************************************************************************************** - 2006–2008 projekt ESF OP RLZ Metodika pro implementaci výchovy ke vztahu ke kulturně his dědictví do školních vzdělávacích programů. Projekt položil didaktické a metodické základy kulturního dědictví ve výuce na základních školách a nižším stupni gymnázií. - 2009–2012 projekt ESF OP VK Kulturně historické dědictví jako východisko pro rozvoj znal a dovedností žáků ve vzdělávání pro udržitelný rozvoj místních komunit. Projekt rozšířil t škol na ochraně kulturního dědictví o komunitní rozměr v kontextu udržitelného rozvoje. - 2014 projekt IP Erasmus Heritage Management, Interpretation and Education. Mezinárodní l vysokoškolské studenty z ČR, Slovenska a Slovinska. - 2012–2015 projekt NAKI Vzdělávací role Národního památkového ústavu: Edukace jako klíčov zkvalitnění péče o kulturní dědictví České republiky. Projekt ověřil uplatnění hodnotově o výchovy při rozvoji edukační praxe v rámci státní památkové péče. Získal mezinárodní oceně Award 2017. - 2018–2022 projekt NAKI Prezentace a interpretace historického prostředí jako nedílná sou výchovy a vzdělávání v čase nových médií a tzv. tekuté modernity. Projekt zaměřený na revi průvodcovské služby v historickém prostředí, kterou koncepčně provazuje s regionální podpo kulturní dědictví a s rozvojem dobrovolnictví. ****************************************************************************************** * Publikace ****************************************************************************************** - FOLTÝN, D. a kol. (2008) Prameny paměti. Sedm kapitol o kulturně historickém dědictví pr výchovné praxe. Praha. - FOLTÝN, D.; HAVLŮJOVÁ, H. (2012) Kulturní dědictví a udržitelný rozvoj místních komunit: Heritage and Sustainable Development of Local Communities. Praha. - PARKAN, F. a kol. (2008) Výchova ke vztahu ke kulturně historickému dědictví. Metodická - HAVLŮJOVÁ, H. – LEŠNEROVÁ, J. (2012) (ed.) Kulturní dědictví a udržitelný rozvoj místníc školní praxi: Metodická doporučení a příklady dobré praxe pro učitele základních a střední - HAVLŮJOVÁ, H. – NAJBERT, J. a kolektiv (2014) Paměť a projektové vyučování v dějepise, P - HAVLŮJOVÁ, H. – CHARVÁTOVÁ, K. – KLAPKO, D. – VESELÁ, M. a kol. (2014) Památky nás baví: cesta k rozvoji udržitelné péče o kulturní dědictví v České republice. Katalog výstavy, Pr - HAVLŮJOVÁ, H. a kol. (2015) Památky nás baví 1.–5. Praha. (Metodiky určené různým cílový - HAVLŮJOVÁ, H. – CHARVÁT, P. – KALES, J. (edd.) (2016) Edukace jako cesta ke zkvalitňován dědictví pohledem zahraničních odborníků, Praha. ****************************************************************************************** * Zajímá vás tato expertíza? ****************************************************************************************** Kontaktujte CPPT UK Web: www.cppt.cuni.cz/ [ URL "https://cppt.cuni.cz/"] Mail: transfer@cuni.cz [ URL "mailto:transfer@cuni.cz"] Tel.: +420 224 491 255 *========================================================================================= * Naši experti a jejich pracoviště *========================================================================================= prof. PhDr. Kateřina Charvátová, CSc. Pedagogická fakulta UK Web: www.pedf.cuni.cz [ URL "http://www.ff.cuni.cz"]